30 март 2013

Усукани кифлички

     Обичам хубави рецепти, с хубави истории. Тук такава няма! Имам предвид историята, рецептата е хубава.
                                                                         

       Мярнах тези красавици в няколко блога, в сладък и в солен вид, и от тогава, та до сега, за един месец, трети път ме карат да ги правя. Първия път да пробвам техниката, но нещо не станаха като на другите. Навивала съм от другата страна, завивала съм крайчетата на където ми дойде, не че бяха грозни, но не като на другите. Някой пак не е внимавал в час! Ще минавам на поправка, но нямаше време за четене(гледане на снимки), та пак както си знам. Съответно днес, съпружеското тяло реши в последния момент, да ме сюрпризира с една ликвидация и то пред комисия от още трима, на по бира. И така, пак без четене, с каквото си знаем, трябваше да отговарям на въпроса "Може ли да навъртиш тука, така едни..., от онези хубавите...?". Какво да правя, на професора не се отказва. Още си чакам оценката, да видя този път дали съм издържала. Ама, вероятно още не е свършила бирата.
     Та да напиша и рецептата, ако реши професора да ги направи. Най-хубавите солени кифлички ми се получават с тестото по рецептата на Мах мама, от Бг-мамма. И понеже, с него гафове няма, пак си го замесих от тези продукти:

  2 ч.ч. топло мляко
 1 ч.ч. олио
1 кубче мая
1 с.л. захар
1 ч.л. сол
     брашно

       Тестото е много приятно за работа, не лепне, не се налага да набрашняваш при разточване, вкусни са и на другия ден, ако останат. От поясненията за работата с това тесто, най-много ми харесва онази  част, в която се казва - докато се правят си втасват. Пропуска се едно чакане за втасване, да не дразним професора с излишно мълчание. Разделих тестото на 30 парчета. С надежда, че колкото повече бира изпият, ще скочи с поне една единица оценката.
     Понеже се боря за поне 3, избрах три плънки. Някъде, към края на изпита, усетих стържеща болка в стомаха, и добре че имаше 6 празни листа за писане още,та ги докарахме до пет вида. Последните 6 няма да ги предам, ще си ги запазя за мен, че не ги знам тези от комисията, може и да не кълват на зелено.

Плънка 1 - настърган кашкавал и извара, с шипка любов( мащерка, червен пипер).
Плънка 2 - салам.
Плънка 3 - сирене и яйце.
Плънка 4 - лютеница, зелен лук, магданоз.
Плънка 5 - зелен лук, магданоз, спанак (всички в суров вид).

      Сега, след като прелистих Плънка 4 и Плънка 5, хич не ме интересува решението на комисията, мога да се явявам на поправка всеки ден. В заключение мога да кажа само още няколко думи. Ако имате малко свободно време, изобщо не се чудете, а веднага ги направете, време не губете.


3 коментара:

  1. Лидия, останаха ми очите в тези сладурести кифлички! Много идейни са!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря! Хубавото е, че на където и да завъртиш, все хубави стават.

    ОтговорИзтриване
  3. Харесва ми идеята а и изглеждат добре!!!

    ОтговорИзтриване