15 април 2013

Един белтъчен ден от 90-дневната диета

      Ден за белтъчини и време за нещо млечно. Намират ми се едни тиквички, които трябва да употребя. Е сега, колко пъти да правя пълнени тиквички с извара и яйце, хайде нещо по-различно. Да разровим хладилника, да видим какво още се мъдри там, да го включим в общата картинка, да ни стане някак малко по-разнообразно менюто. 
      По правилата на играта, т.е. според правилата на диетата не се смесват яйца с млечни. Да, но аз комбинирам млечни и яйца, както и месо с яйца.  Разбира се, гледам да не е твърде често, но съм на мнения, че всяко правило си има изключение. И за да не ние скучно, безвкусно и съвсем скоро да се откажем от режима , по-добре веднъж да прегрешим мъничко и после пак в играта. При мен това действа и има много по-голям ефект, отколкото да се самоизмъчвам и тормозя. Има и други гледни точки по въпроса за спазване на диети и аз ги приемам и уважавам, още повече когато са довели до успешни и желани резултати.
      След преглед на хладилника и доза въображение( не се изисква голямо :) ), сътворих този огретен, защото не трябва да забравяме, че има и други хранещи се в къщи, които нямат нужда от отслабване и трябва да мислим най-вече за тях, не само за себе си. Или с други думи казано:

                      "Ти си прави диетата, никой не те спира, но вземи най-накрая наготви нещо дето да става за ядене"

Това...,това са мой реплики.., 
ами кажи ги !
 Да не си помислите, че са на някой друг! 

Огретен с тиквички

      Необходими съставки:
за тавичка с размери 20/20
4-5 малки тиквички (около 700 г)
4 яйца
1 ч.ч. извара
1 и 1/2 ч.ч. прясно мляко
пресен лук, чесън, копър
сол, черен пипер, олио

      Начин на приготвяне:
От изварата, две яйца, пресен лук, чесън, копър, малко сол и черен пипер се приготвя плънка.
Разбиват се  две яйца с прясно мляко и малко сол за заливка.
Тиквичките се измиват и нарязват по дължина на ленти с дебелина 1 см. Подреждат се на дъното на омазнена тава плътно една до друга на един ред. 
Поливат се с една супена лъжица мазнина и разпределя се  половината от изварената смес върху наредения пласт от тиквички. Нарежда се втори пласт тиквички, поливат се с една супена лъжица олио и останалата изварена смес, завършва се с ред тиквички. Всичко се залива с млечната смес.
Пече се до готовност.

Добър Апетит!

      И за да стане още по-вкусно и хранително, за да нахраним очите и душата, а и да вкараме в менюто нещо ново и неопитано досега, спретнахме една салата, която за моя изненада се хареса на голямата щерка. За мен няма зеления, която съм опитала и да не ми хареса досега, опитите продължават. Други не одобриха идеята ми да се хранят с храната на прасетата. Вкусно било, но нека прасетата се хранят здравословно, после ние ще хапнем тях и здравето не се губи.  :)

Млечна салата с тученица

Необходими продукти:
морков
краставица
чесън 
копър
гъсто кисело мляко
зехтин
сол
Не намирам за необходимо да пиша как се прави или колко да са като количество продуктите, само че всичко е сурово и натурално, както нарязано, така объркано и вече отдавна изядено.

Както казва Батко Слави: "За мен беше чест!"

Няма коментари:

Публикуване на коментар