19 август 2013

Гризини със ленено семе

     Това са най-прекрасните соленки на света. Преди по-малко от година, една рецепта за гризини  със сусам ми  попадна и от тогава насам съм ги правила поне 10 пъти. За съжаление тогава все още изобщо нямах и най-малкото намерение да си записвам рецептите по-този начин, и рецептата е записана от мен на хвърчащо листче, и съответно по начин, по който аз съм ги префасонирала.
      Няма да споменавам от коя темичка съм ги видяла, то е от ясно по-ясно, така че, който си ги познае да прати едно линкче към оригинала, а аз ще напиша как аз ги направих. Рових в един тефтер, от който бях сигурна, че съм ги взела, но сега не успях да ги открия.

     


     Необходими продукти:
300 мл вода или прясно мляко
250 г пшеничен грис
250 г пълнозърнесто брашно
1 к.ч. ленено семе
1 с.л. захар
1 ч.л. сол
1/2 пакетче суха мая или 10 г прясна
30 г студено масло
1 с.л. зехтин



     Начин на приготвяне:
     Разтваряме  захарта и маята във водата/ по оригинал си спомням, че беше с прясно мляко/. Към тях добавяме зехтина. В тефлонова тава смесваме всички сухи съставки и замесваме тесто. Към тестото добавяме студеното масло нарязано на кубчета докато го поеме. Покриваме тестото в тефлоновата тава със свежо фолио и пъхаме в хладилника за една нощ.
     На следващия ден тестото се изважда за 15 мин, аз го разделям го на 2 и всяка топка разточвам на много тънко 2-3 мм като правоъгълник, които нарязвам на дълги  ленти с ширина 2 см.  Тук можете да намажете с жълтък, прясно мляко, да наръсите отгоре със семена, аз предпочитам да са в тестото, за да не се ронят при консумация. Всяка лента се усуква на фитил и се поставя върху хартия за печене. Оставете ги да престоят 15 мин и изпечете на 200 градуса до зачервяване, през лятото може и направо да ги метнете във фурната.



     Получава се голямо количество от тази доза. При възможност съхранявайте в картонена кутия или завити в текстилна кърпа, така запазват хрупкавостта си след охлаждане.
     Насладете им се!

2 коментара:

  1. Ммм, колко хрупкави изглеждат! Зпаисвам си рецептата за проба :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай смело, Катя! Ще чакам да видя снимки!

      Изтриване