27 май 2013

Мuhallebi или по нашенско Малеби

     Това е един от популярните турски десерти. Представлява крем и има доста различни рецепти и вкусови разновидности. В България е по познат като Малеби и легенди се носят за Свиленградското малеби, чиято рецепта се пази в дълбока тайна. Има известни догадки точно какво съдържа, но загадката остава неразгадана или поне за мен. Не за друго, но аз не съм опитвала никога подобно нещо - до днес. За една друга рецепта ми потрябва оризово брашно, намерих го и останах приятно изненадана, на самата опаковка има поне 5 различни рецепти, пакетчета са 5 по 35 грама в отделна опаковка. Много вкусно ми се стори и разнообразихме от обичайните нишестени кремове.
        Аз харесах тази рецепта и я направих:



        Необходими продукти:
За 4 порции:
35 г оризово брашно
70 г  кристална захар ( 4-5 с.л. става много сладко, но ако не е ужасно сладко не е турски десерт)
500 мл прясно мляко (2,5 водни чаши)
1 пак. ванилова захар

         Начин на приготвяне:
       В тенджера смесете оризовото брашно, захарта и ванилията. Добавете млякото на тънка струйка и бъркайте до гладка кашица, добавете останалото мляко. Сложете тенджерата на котлона и с непрекъснато бъркане до клокване на сместа сварете. Разлейте в купички за сервиране, охладете. Отгоре поръсете с канела, бадеми и друго по желание.
          За какаово малеби добавете с.л.какао на прах и по съвет на опаковката 2 с.л. захар, която за мен е напълно излишна.
                                                                                                                                      Афиет Олсун!

Няма коментари:

Публикуване на коментар