08 май 2013

Спаначени кексчета в черупки от яйца и козунак с айрян

   

     Необходими продукти:
1 яйце
1/2 ч.ч. пасиран, попарен спанак
1/2 ч.ч. кисело мляко
1/4 ч.ч. олио
100 г натрошено сирене
1 и 1/2 ч.ч. брашно
1 ч.л. бакпулвер
малко сол и черен пипер
празни черупки от яйца около 40 половинки

      Начин на приготвяне:
    Смесваме сухите съставки с добре разбърканите мокри в купа с вилица. В измити и подсушени черупки от яйца сипваме от сместа, така че да има място да се надигнат при печене. Слагаме яйчените черупки в малки метални форми и печем на умерена фурна до суха клечка. Ако нямате подходящи форми може да се поставят в тава, в която се изсипва пакет морска сол.

Добър Апетит!

    И една рецепта за козунак. Тръгнах с идеята за едно, а тя прерасна в две, направо в три. 
    Бях харесала тази рецепта, но както в много случай, някой пак е ровил в хладилника без да бъде забелязан, това е големия татко котарак, а нали мама чака децата да заспят и да започне творчество в кухнята, което изисква усамотение :) Прясното мляко свършило, имахме вече козунак по рецепта с кисело мляко, не бях пробвала с айрян, а май някъде бях чела нещо такова. Е, открих го и тук ударихме на камък с някой продукти, но с каквото разполагаме с това ще забъркаме, ама като не казвам предварително какво съм решила да готвя, виновна съм, признавам си без бой :). Отсега нататък ще лепя етикетчета на кутиите с надпис "Не пипай", но вероятно това няма да проработи, за катинар на хладилника мен ме плашеха като дете, сега има такива които се продават, но те не са пречка за пораснали деца.
    И добре че четох и на едното и на другото място - мерих, теглих, пресмятах, страшна математика вкарах, но след три висши математики ми е много трудно да обясня как точно се случи това, но в крайна сметка резултата беше погълнат доволно. Кой го е грижа за математическите уравнения:).

        Козунак с айрян 

 Необходими продукти:
2 яйца
3/4 ч.ч. кристална захар
половин кубче мая
1 ч.ч. солен яйрян
50 г краве масло
50 мл олио
1 ванилия
брашно до меко тесто



     Начин на приготвяне:
    С половината от тестото направих "Руска плитка".Намазах с подсладено фъстъчено масло, поръсих обилно с какао и бял шоколадов чипс. Няма да пиша как стана това, има една прекрасна дама, която се постарала да го покаже с видео как става това и аз спазих всичко точно така,  както го видях там при нея.



     И понеже  излизали от рецептата два големи козунака, а страшно харесах идеята за козуначе на клечка, не можах да  ги подмина току-така. Но когато клечките свършиха, изровихме от шкафа едни малко позабравени формички за мъфини. Навъртях топчета колкото орех и поставих в чашки по три.
       Намазах всичко само с прясно мляко.

Беше ми Приятно!



Няма коментари:

Публикуване на коментар